240222

Foto av eit landskap med snø, eit tre utan blad og ein bekk i framgrunnen. - Klikk for stort bilete Rune Kleiven
Rune Kleiven stiller ut bilete på fotogalleriet til Ålesund bibliotek i september. Utstillinga "240222" er sett saman med situasjonen i Ukraina som bakteppe.

Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan innehalde utdatert informasjon.

Om bakgrunnen for utstillinga fortel fotografen:

"Krigen i Ukraina er en krig som angår oss direkte. Det vi ikke trodde kunne skje, skjedde, og det ukrainske folket lever med krigens gru. Fra dag én så vi bilda av død og ødeleggelse, frykt og sorg. Dette er bilder vi alltid har sett, fra andre kriger og til alle tider. Så klarer vi ikke mer, eller de har ikke nyhetens interesse lenger og forsvinner fra forsidene. Men krigen fortsetter og ukrainske flyktninger skal fortsette livene sine, også i Ålesund.

Som fotograf stiller jeg spørsmålet om det finnes en motsats til krigs- og katastrofefotografering, som også er viktig i livene til de som står midt oppe i det. Er det mulig å unngå klisjer og effektmakeri rundt fred, ro, trygghet og solidaritet?

Det hadde jeg i tankene da jeg dag fem av krigen oppsøkte ei lita bygd i Sunnfjord, uten å vite hva jeg skulle bruke bilda til. Været var overskya, det duskregna og det var for gjort. Bortsett fra postmannen i sin lille røde bil, så jeg ingen mennesker.

Fargene i det ukrainske flagget kom til senere, og da forandra bilda seg. Solsikker og blå himmel er det lite av en grå, stille dag på våre kanter, men slik kan det også være.
Tittelen på utstillinga peker på tid og sted. Resten er opp til den som ser på."

Utstillinga kallar han for 240222, og den kan sjåast i biblioteket si opningstid i heile september.